Kontakt

Du är välkommen att kontakta oss om du undrar över någonting. Observera att vi endast kan svara i telefon under våra ordinarie öppettider och i mån av tid.

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 013-12 28 39
Mejladress: info@butikesq.se
Instagram: butikesq

Priser och produkter

Priserna är angivna i Svenska Kronor (SEK) inklusive moms. Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp. Vi använder oss utav Klarna som betalningsmedel. Klicka HÄR för att läsa mer om köpevillkor för Klarna.

Vi reserverar oss för färgavvikelser då det ibland kan vara svårt att återge en produkt på ett korrekt sätt. bland kan färger och texturer variera beroende på bildskärmens inställningar etc. Många av våra produkter är i slitet utförande och är avsiktligt tillverkade så och vi tar inte emot reklamationer på sådana avvikelser. Om du är osäker om en specifik produkt, kontakta gärna oss via mejl för fler bilder eller beskrivning av produkt/erna.

Betalning

Du väljer betalningssätt när du befinner dig i kassan och vi använder oss utav Klarna som betalningsmedel.

Klicka HÄR för fullständiga villkor.

Frakt

Fraktavgift tillkommer på 69 SEK. Fri frakt gäller på beställningar över 1000 SEK.

Vid köp av möbler och/eller tyngre produkter tillkommer en högre fraktavgift, detta står angivet i beskrivningen av produkten. Vissa av våra produkter går endast att hämta i butik, detta står angivet i produktbeskrivningen.

Kunduppgifter

Vid första köptillfället ber vi dig fylla i kunduppgifter. Dessa fält måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och ta bort dessa om så önskas.

Vi följer GDPR (General Data Protection Regulation) för att stärka rättigheterna för dig som kund när det gäller personlig integritet. Mer om GDPR finnes HÄR.

Det är viktigt att du anger rätt mejladress då orderbekräftelsen skickas dit. Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på: info@butikesq.se

Leverans

Din beställning skickas med DHL till närmaste Service Point. Om du har önskan om specifik Service Point för DHL är du välkommen att ange det i köpmeddelande när du lägger din order. Vi packar och bokar din order inom 1-2 arbetsdagar och därefter tar det från 1-10 arbetsdagar för paketet att komma fram, beroende på DHL:s leveranstider.

Om en vara är markerad med beställningsvara så innebär det ytterligare leveranstid och vid köp av dessa varor får du mejl om leveranstiden efter genomfört köp. För aktuell leveranstid för beställningsvaror är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl.

Vi kan leverera överallt i hela Sverige men har däremot begränsade möjligheter utanför Sverige. Om du önskar leverans utanför Sverige är du alltid välkommen att kontakta oss innan din order. Vi gör vårt bästa för att försöka tillgodose dina önskemål även utanför Sverige.

Du kan också välja att hämta ut din order direkt i butiken. Dina varor läggs undan i en vecka, därefter makuleras beställningen. Vi kommer att påminna dig antingen via mejl eller telefon innan ordern makuleras. Vänligen meddela om du önskar att varorna hämtas en specifik dag, det kan anges i köpmeddelande vid beställning eller via telefon/mejl efter att du lagt din order. Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken.

Retur av vara

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Varan ska då återlämnas i oförändrat skick och ångerfristen gäller från och med att du tagit emot varan. Vid retur ska varan packas i det emballage som medföljer vid beställningen eller likvärdigt. Esq ansvarar inte för eventuella transportskador vid försändelse av retur och därför måste du som kund se till att varan-/orna är väl emballerat.

Vid retur av varor kontakta oss via mejl eller telefon och ange ditt ordernummer så kommer en returfraktsedel och returblankett att mejlas till dig. Fyll noga i retursedeln med korrekta uppgifter. Du som kund står själv för kostnaden vid retur.

Efter att returen inkommit och kontrollerats så sker återbetalning via Klarna.

Vid köp av specialtillverkade beställningar så gäller inte ångerrätten. Exempelvis specialbeställd sittpuff som tillverkats efter dina önskemål.

Ej uthämtat paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut din order tillkommer en debiteringskostnad på 400kr för att täcka våra omkostnader. Vid utlandsbeställningar debiteras den faktiska frakten och retur.

Observera! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas inte som en retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss tills du hör av dig. Observera att inga pengar går i retur eller att fakturan krediteras förrän du kontaktar oss.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks, vilket innebär inom en vecka efter att du mottagit din vara. Kontakta alltid oss vid reklamation innan du skickar tillbaka din vara. Om du skickar tillbaka varan innan kontakt med oss har vi ingen möjlighet att ersätta fraktkostnaderna.

Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig så reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka. Pengar i retur sker via Klarnas returpolicy.

Miljö

Det är viktigt för oss att vara medveten om att vår verksamhet också påverkar miljön och på så sätt minimera dessa faktorer så gott det går. Därför arbetar vi med en fraktleverantör som klimatkompenserar alla våra frakter. Det görs genom innovativa klimatsmarta kalkyler som beräknar utsläpp baserat på val av transportsätt, vikt, avstånd etc. På så sätt kan frakterna klimatkompenseras ur ett bredare perspektiv. Vår fraktleverantör arbetar med olika projekt för att klimatkompensera alla frakter och två av dessa projekt innefattas av trädplantering och vattenreningsverk.

Vi tänker miljövänligt och klimatsmart när vi bedriver vår verksamhet och använder oss därför utav emballage som vi får utifrån våra leverantörer. Genom att återanvända det emballaget kan det innebära att du som kund inte får nya kartonger med din beställning samt att emballaget i största möjliga mån är återanvänt. Ibland kan det innebära att etiketter och dylikt på emballaget inte stämmer överens med det innehåll som du har beställt.