Kundtjänst och köpvillkor

Kundtjänst2018-10-03T09:45:31+00:00

Kontakt

Du är välkommen att kontakta oss om du undrar över någonting. Observera att vi endast kan svara i telefon under våra ordinarie öppettider och i mån av tid.

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 013-12 28 39
Mejladress: info@butikesq.se

Priser och produkter

Priserna är angivna i Svenska Kronor (SEK) inklusive moms. Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp. Vi reserverar oss för färgavvikelser då det ibland kan vara svårt att återge en produkt på ett korrekt sätt. Många av våra produkter är i slitet utförande och är avsiktligt tillverkade så och vi tar inte emot reklamationer på sådana avvikelser.

Vi använder oss utav Klarna som betalningsmedel. Klicka HÄR för att läsa mer om köpevillkor.

Betalning

Du väljer betalningssätt när du befinner dig i Kassan. Vi använder oss utav Klarna som betalningsmedel. 

Klicka HÄR för fullständiga villkor. 

Frakt

Fraktavgift tillkommer på 69 kronor.

Vid köp av möbler och tyngre produkter tillkommer en högre fraktavgift, det står i sådant fall angivet i beskrivningen av produkten.

Kunduppgifter

Vid första köptillfället ber vi dig fylla i kunduppgifter. Dessa fält måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och ta bort dessa om så önskas. GDPR (General Data Protection Regulation) är den nya dataskyddsförordningen som ersätter PUL (Personuppgiftslagen) och gäller inom alla EU:s medlemsländer. Lagen är framtagen för att stärka rättigheterna för den enskilde när det gäller personlig integritet. GDPR hittar HÄR.

Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit. Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på mail:  info@butikesq.se

Leverans

Din beställning skickas via det leveransalternativ som du själv väljer. Leveranstiden varierar men är normalt 2-10 arbetsdagar. Om en vara är markerad med beställningsvara så innebär det ytterligare leveranstid. Vid köp av beställningsvaror får du mejl om leveranstiden efter genomfört köp. För att få veta aktuell leveranstid för beställningsvaror är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl som står angivet i kontaktuppgifter.

Vi kan leverera överallt i hela Sverige. Vid leverans utanför Sverige så kontakta oss via telefon eller mejl innan order, vi har begränsade möjligheter att leverera utanför Sverige men vi ska göra vårt bästa för att försöka tillgodose dina önskemål.

Du kan också välja att hämta ut ditt paket i butiken. Dina varor läggs undan i en vecka, därefter makuleras beställningen. Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken.

Retur av vara

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Varan ska då återlämnas i oförändrat skick och ångerfristen gäller från och med att du tagit emot varan. Vid retur ska varan packas i det emballage som medföljer vid beställningen. Esq ansvarar inte för eventuella transportskador vid försändelse av retur och därför måste du som kund se till att varan-/orna är väl emballerat.

Vid retur av varor kontakta oss via mejl eller telefon och ange ditt ordernummer så kommer en returfraktsedel och returblankett att mejlas till dig. Fyll noga i retursedeln med korrekta uppgifter. Du som kund står själv för kostnaden vid retur.

Efter att returen inkommit och kontrollerats så sker återbetalning via Klarna.

Vid köp av specialtillverkade beställningar så gäller inte ångerrätten. Exempelvis specialbeställd sittpuff som tillverkats efter dina önskemål.

Ej uthämtat paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut din order tillkommer en debiteringskostnad på 400kr för att täcka våra omkostnader. Vid utlandsbeställningar debiteras den faktiska frakten och retur.

OBS! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas inte som en retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss tills du hör av dig. Observera att inga pengar går i retur eller att fakturan krediteras förrän du hör av dig till oss.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks, vilket innebär inom en vecka efter att du mottagit din vara. Kontakta alltid oss vid reklamation innan du skickar tillbaka din vara. Om du skickar tillbaka varan innan kontakt med oss så har vi ingen möjlighet att ersätta fraktkostnaderna.

Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig så reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka. Pengar i retur sker via Klarnas returpolicy.

Miljö

Vår verksamhet påverkar miljön genom de transporter som genomförs. Vi försöker tänka miljövänligt när vi bedriver vår verksamhet och använder oss utav emballage som vi får utifrån våra leverantörer. Genom att återvinna det emballaget kan det innebära att du som kund inte får nya kartonger med din beställning samt att emballaget i största möjliga mån är återanvänt.

Ibland kan det innebära att etiketter och dylikt på emballaget inte stämmer överens med det innehåll som du har beställt.